Attól függetlenül, hogy a sztereotípiák szerint a nők imádnak vásárolni és ez a kedvenc időtöltésük, a tapasztalataim szerint ez nem mindenkire érvényes. Vannak olyan lányok, asszonyok akik egyáltalán nem élvezik azt, ha üzletről-üzletre járva folyamatosan le kell vetkőzni és fel kell öltözni azért, hogy egy-egy ruhát felpróbáljanak. Főleg, ha esetleg még nem is teljesen elégedettek az alakjukkal (és valljuk be elég sokan vagyunk így…).
Erre problémára nyújt megoldást a Virtuális próbafülke, ahol átöltözés nélkül meg tudjuk nézni, hogy mennyire áll jól egy-egy ruhadarab. Pár évvel ezelőtt a Microsoft Kinect márkájával állt elő ilyen fejlesztéssel, most a Cisco mutatta be erre szolgáló megoldását. A próbafülke, amikor elé állunk, ránk igazítja az általunk kiválasztott ruhát és megmutatja, hogy hogyan néznénk ki benne. A két próbafülke közti különbséget az alábbi videókon lehet megnézni:
Cisco:
Kinect:
Az elgondolás hosszútávon akár az otthonunkban is landolhat, és segítségével a tévén előtt állva is vásárolhatunk az üzletekben átélt tortúra nélkül. A Cisco felmérései szerint az Egyesült Államokban ma már az internet van a legnagyobb hatással a vásárlási döntésekre. Így, ha a próbálás lehetősége is bekerül esetleg a nappalinkba, nagy mértékben nőhetnek az interneten történt ruházati vásárlások. A felmérésről készült infógrafikán látható, hogy az otthoni internet használat mellett a mobiltelefon használata is jelentős méreteket ölt ma már vásárlás közben, hisz 3-ból 1 ember használja kereséshez mobiltelefonját vásárlás közben. Az infógrafika alapján az az érzésem, hogy akár még az is bekövetkezhet, hogy pár tíz éven belül kihalnak a plazák, és mindenki a karosszékéből vásárolja meg amire szüksége van….




Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: