Az egyes márkák közötti verseny manapság minden piaci szegmensben kiélezett, legyenek azok a tömegmárkák vagy épp a luxuscikkek. Egyetlen nagy divatház sem bújhat ki alóla, nekik is mind újabb és újabb marketingfogásokat, vásárlásösztönző módszereket kell kitalálniuk.
A legutóbbi ragyogó példa erre a ködös Albionban született, ahol London neves áruháza a Harrod’s és a Dior francia divatház egyesítette erőit. Az eredmény szemkápráztató lett – és az első nap eladási adatai alapján sikeres is.
London tehetős rétege számára ugyanis egy külön Dior birodalmat hoztak létre a Harrod’s negyedik emeletén: a kávézó-kirakat-kiállítás-üzlet egyveleg igazi élménnyé kívánja változtatni a vásárlást. Erre az alkotók szerint szükség is van, hiszen vásárlóik elvárják, hogy a pénzükért érezzék, lássák a luxust, körbevegye őket a kiváltságosoknak járó fényűzés.
A fotók alapján a kialakított tér inkább hasonlít egy csillogó múzeumra, csak épp itt a kiállított tárgyak meg is vásárolhatóak.
Ti mint gondoltok? Már-már giccses az “üzlet” berendezése, vagy közel áll a szívetekhez az ilyen miliő?
A Dior-ház archívumából kiállított fekete-fehér divatfotókon kívül olyan hírességek ruháit is kiállították, mint Diana hercegnő vagy Elizabeth Taylor, akik mindketten közismerten rajongtak a márkáért.
A divatház neves parfümje, a J’Adore ihlette (nem is olyan kicsi) babaházat is építettek, amiben minden berendezési tárgy a parfüm üvegének formájából épül fel – még egy királynői korona is.
Forrás: 1
Kommentek