Az Interbrand idén is megvizsgálta, hogy melyik piaci szereplők a legértékesebbek a globális piacon. A TOP10-ben túl sok újdonság nincsen. Továbbra is az Apple vezet, a cég 43%-kal növelte márka értékét, amellett, hogy megőrízte vezető helyét a márkák rangsorában. A második helyezett a Google, a harmadik a Coca-Cola lett, tehát a tavalyi sorrend nem változott az elmúlt évhez képest.
A divatszektor, a ruhagyártók számára kevés értékesebb dolog van, mint a saját márkanevük, logójuk, így egyáltalán nem mindegy, hogy hol végeznek a legértékesebb márkák listáján. A legértékesebb ruházati márka – valószínűleg ez senkit nem lep meg – a Nike lett, aminek márka értéke 16%-ot nőt az előző évhez képest. A TOP100-ba még egy sport márkának sikerült bekerülnie, az Adidas azonban 8%-ot vesztett a márkaértékéből.
A luxus brandek közül a Louis Vuitton a legértékesebb, 20. helyezést érte el a listán, azonban így is 1%-ot veszített értékéből a tavalyi évhez képest. A második a luxus márkák közül a Hermés, ami 22%-ot javított a márka értékén, így kategóriájában a legnagyobb növekedést tudta elérni. A TOP100-ban szerepel még a Gucci, a Cartier, a Tiffany, a Prada és a Burberry. A luxus szektoron belül a Louis Vuittont kivéve, mindenki tudott növelni a márkaértékén.
A ruházati bolthálózatok közül a H&M érte el a legjobb helyezést, márkaértéke a 21. helyhez volt elég, nem sokkal lemaradva a Zara követi, ami kategóriájában a legnagyobb, 16%-os növekedést tudta elérni. Egyébként rajtuk kívül még a Ralph Lauren és a Boss tudott bekerülni a TOP100 márka közé.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: