Nem is kérdés, hogy a világon talán a leginkább ismert és legkedveltebb divatmárka a Chanel. A divatmániások körében pedig ez még hatványozottabban igaz. Azonban, így is van jó pár olyan tény, és érdekesség, amiről a legtöbben eddig még nem is hallottunk.
A Chanel sikere, kétely nem fér hozzá, magának Coco Chanelnek, a márka zseniális megalkotójának köszönhető, de azért rajta kívül még sokan tettek azért, hogy a márka ennyire ismert és szeretett legyen. Íme, következzenek az érdekes tények!
1) A Chanel No. 5 a világon a legkelendőbb parfüm
Coco Chanel 1921-ben dobta piacra a Chanel No. 5 illatát, ami rövid időn belül a világ egyik legnépszerűbb és legjobban felismerhető illata lett. Ez volt az első parfüm, aminek megjelent a hirdetése a Super Bowl alatt, és még a híres művészt Andy Warholt is megihlette, aki ezzel még ismertebbé tette a márkát. A 2014-es adatok szerint ez a parfüm minden idők legkelendőbb illata.
2) A Chanel volt az első márka, ahol egy körömlakkért várólistára kellett feliratkozni
1994-ben történt, hogy a Chanel-show alatt a sminkes az idő szorításába került, mivel már mentek volna fotózásra a modellek, mikor rájött, hogy a körömlakkot bizony elfelejtették. Mivel gyorsan kellett cselekedni, fogott egy fekete filctollat és azzal kente ki modellek körmét. A fekete filctoll a körmökön sötét bordó árnyalatúnak tűnt, így később kérte, hogy a kapott árnyalatot keverjék ki körömlakk formájában is. Ez ihlette a Chanel Rouge Noir lakkját, ami annyira kelendő lett, hogy még várólistára is fel kellett iratkozni azoknak, aki hozzá szerettek volna jutni.
3) Coco Chanel találta fel a kosztümöt
Chanel gyakran járatta a nőket nadrágban, és ő volt az első abban is, hogy megalkotta a női öltönyt, a kosztümöt. Soha előtte senkinek nem jutott eszébe, hogy a nők nem csak fűzőbe és nagy fodros, puffos szoknyákba járhatnak, hanem sokkal kényelmesebb viseletbe is. Ezzel forradalmasított a női divatot és megszabadított minket egy csomó vesződéségtől.
4) Az ő nevéhez köthető a kis fekete ruha is
1926-ban történ, a Vogue magazinban megjelent egy fotó az új Chanel kollekcióból, amit csak “Chanel Ford“-nak neveztek, utalva az akkoriban mind jobban elterjedő és csak fekete színben kapható, könnyen elérhető Ford T-modellre. A divattörténészek ezt a pillanatot tekintik a kis fekete ruha megszületésének.
5) Chanel első párizsi boltja igazából nem egy couture üzlet volt
Sokan azt feltételezik, hogy a Chanel már a kezdetektől ruhatervezéssel és szabászattal foglalkozott, azonban ez nem igaz. Az 1910-ben megnyíló első üzlet igazából egy kalapos bolt volt, ruházattal foglalkozó üzletet csak 1915-ben nyitott a Mademoiselle.
6) Chanel eredetileg a kalapjaival érte el hírnevét
Az előző pont után nem túl meglepő, hogy Chanelt a Párizsiak eredetileg mint kalapos ismerték meg és így vált híressé. Neve egyet jelentett a jó minőségű, gondosan tervezett kalapokkal, amikből egyet még el is nevezett saját magáról, ez volt a “Chanel Modes“. Gabrielle Chanel egyszerű és elegáns stílusa elbűvölte a francia színésznőket és előkelőségeket, így neve egyre ismertebbé vált az egész városban.
7) Chanel négy butikját volt kénytelen bezárni az ötből 1945-ben, a második világháború miatt
1945-re már öt üzlettel rendelkezett a Mademoiselle Párizsban. Azonban kitört a második világháború és ebből négyet be kellett zárnia. Egy maradt csak nyitva, itt szolgálták ki a még fennmaradó igényeket, főként kiegészítőket és parfümöt adtak el. A bolt nagy népszerűségnek örvendett a városon áthaladó katonák között is.
8) Két színű cipőjének az volt a célja, hogy a lábfej kisebbnek, a láb hosszabbnak tűnjön
Manapság minden igazi Chanel nőnek egyik kötelező darabja egy ilyen két színű balerina vagy magassarkú, azonban 1957 előtt ez a stílusú cipő nem létezett. Coco Chanel szorosan együttműködött a cipész Monsieur Massaroval, hogy elkészítsék a mára ikonikussá vált lábbelit. A cél az volt, hogy a lábfejet kisebbnek a lábszárat azonban hosszabbnak mutassa az új cipő. A cipő újra tervezett változata Carl Lagerfeld 2015-ös őszi kollekciójában is szerepelt, sőt YouTube filmek is készültek hozzá.
9) A híres 2.55 táska neve a dátumot jelzi, amikor először piacra dobták
A márka ikonikus táskájának neve nagyon furcsának tűnhet, azonban ha tudjuk, hogy 1955 februárjában dobták piacra, már minden érthető. Egyébként sokak számára az sem ismert, hogy Chanelnek köszönhetjük a válltáskát, hisz az ő ötlete előtt a táskákat a nők csak a kezükben szorongatva tudták magukkal vinni. Az ikonikus darabot 2005-ben Karl Lagerfeld újra tervezte és a CC monogramos kapoccsal látta el, azonban továbbra is kapható az eredeti Mademoiselle kapoccsal ellátott kreáció is.
10) Coco Chanel soha nem volt tulajdonosa a róla elnevezett divatháznak
Mademoiselle Chanel soha nem rendelkezett teljes tulajdonjogával a róla elnevezett divatháznak. Az igazi tulajdonos Pierre Wertheimer, Chanel partnere volt, míg Coco csak 10%-át tulajdonolta a cégnek. Igaz, egy idő után nőtt a részesedése, de az soha nem érte el a 100%-ot. Napjainkban a márka teljes tulajdonjoga Alain és Gerard Wertheimerhez tartozik, akik Pierre örökösei.
11) A 2.55-ös táska napról napra többet ér
A kiegészítők világában egyedülálló módon a Chanel 2.55-ös táskája minden nappal egyre többet ér, így igazi befektetésként is felfogható. Mivel a kereslet folyamatosan nő a Chanel évről évre tudja emelni a retikül árát.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: